CONFITURA DE PRUNES I POMA



Avui us porto una altra recepta de confitura.
I m'entendreu fàcilment si us dic que em van regalar una bossa plena de prunes... Després de menjar-nos unes poquetes, vaig posar-me a preparar una confitura que bé puc guardar per quan arribi la tardor si aconsegueixo reservar algun dels pots. I és que a casa, força sovint ens preparem torradetes amb formatge d'untar amb confitura (si és casolana, millor que millor) per sobre. Així que ja veure'm com vaig de stock al setembre!!

Ingredients:
1 kg de prunes
1 poma varietat gala (dolça i ideal per menjar crua o en pastissos)
500 g de sucre
suc d'una llimona
1 branca de canyella
1 rama de canela

Preparació:
Rentar i pelar les prunes. Treure els ossos. Pesar i col·locar en un caçó prou gran. Abocar el sucre i la canyella, remenar i posar a coure uns 30 minuts a foc mitjà. Quan comenci a bullir retirar l'escuma i baixar el foc. Afegir la poma pelada a daus. Mantenir  al foc fins que la fruita agafi la textura adequada. Uns 10 minuts abans de retirar del foc afegir el suc de la llimona.

Jo sempre passo el turmix abans de retirar del foc per deixar-la ben fina. No m'agrada trobar els trossos de fruita! Però com sempre, això va a gust del consumidor. Si ho feu, retireu primer la canyella!




Quan vaig preparar aquesta confitura de mores, vaig explicar el sistema que faig servir per guardar els pots al rebost uns mesos si en preparo molta, com ara és el cas. Doneu-li una ullada si ho necessiteu.

Comentaris

Entrades populars