TRUC PER UN MATÓ CASOLÀ BEN HIDRATAT

Truco para un requesón casero muy hidratado.



Elaborar un mató casolà és una de les coses més fàcils dins del món de la cuina. I és força agraït.

Tot i així, fins no fa gaire, jo li trobava un inconvenient. I és que amb el pas de les hores, anava quedant més i més dens. Això feia que sovint és fes costós de menjar. 
Gràcies a internet (no puc posar la font perquè no la recordo), he trobat un truquet "tonto" i molt obvi que el manté hidratat i gustós. 

Però anem a pams... i comencem pel principi, no?

El mató s'elabora a partir de llet que es fa quallar. Es pot utilitzar herbacol, llimona o alguna altra solució de sal de calci. El que fan aquestes substàncies es separar la llet quallada i el xerigot.

El procediment és força semblant amb les diferents substàncies. La diferència radica principalment en la temperatura que ha d'agafar la llet. 
Jo sempre he fet servir la llimona per motius pràctics. Qui no té a la cuina una llimona?
...
Elaborar un requesón casero es una de las cosas más fáciles dentro del mundo de la cocina. Y es además es muy agradecido. 

Sin embargo, hasta hace poco, yo le encontraba un inconveniente. Y es que con el paso de las horas, iba quedando más y más denso. Esto hacía que a menudo se hiciera costoso de comer. 
Gracias a internet (no puedo poner la fuente porque que no la recuerdo), he encontrado un truco "tonto" y muy obvio que lo mantiene hidratado y sabroso. 

Pero vayamos por partes... y empecemos por el principio, no? 

El requesón se elabora a partir de leche que se cuaja. Se puede utilizar "herbacol", limón o alguna otra solución de sal de calcio. Lo que hacen estas sustancias es separar la leche cuajada del suero. 

El procedimiento es bastante parecido con las diferentes sustancias. La diferencia radica principalmente en la temperatura que debe coger la leche. 
Yo siempre he usado el limón por motivos prácticos. Quien no tiene uno en la cocina?



Ingredients:
1lt. de llet sencera
el suc d'una llimona

Preparació:
Esprémer la llimona i reservar-hi el suc.
Escalfar la llet fins que arribi a 90ºC. Si no teniu termòmetre, espereu fins que estigui a punt de bullir. Afegir el suc de la llimona a poc a poc i remenar amb una cullera de fusta. Veureu com es comença a tallar. Deixar reposar una estoneta amb un drap net al damunt. 
Colar amb un colador prou gran amb un drap fi de cotó al damunt. És la millor manera d'aprofitar tot el mató. Guardar una mica del xerigot en un recipient a part.
Repartir el mató en un parell de recipients i reservar a la nevera fins al moment de servir.
...
Ingredientes: 
1lt. de leche entera 
el zumo de un limón 

Preparación: 
Exprimir el limón y reservar el zumo. 
Calentar la leche hasta que llegue a 90 º C. Si no tenéis termómetro, esperad hasta que esté a punto de hervir. Añadir el zumo de limón poco a poco y remover con una cuchara de madera. Veréis como se empieza a cortar. Dejar reposar un rato con un paño limpio encima. 
Colar con un colador suficientemente grande con un paño fino de algodón encima. Es la mejor manera de aprovechar todo el requesón. Guardar un poco del suero en un recipiente aparte. 
Repartir el requesón en un par de recipientes y reservar en la nevera hasta el momento de servir.



El truc:
Just abans de servir, punxar amb una forquilla i injectar una mica del xerigot que havíeu reservat. Jo ho faig amb una xeringa, però si no en teniu cap, és qüestió d'abocar petites quantitats del xerigot per rehidratar-lo. D'aquesta manera la textura és més suau i alhora és més agradable de menjar.

Un cop hidratats, abocar-hi mel, confitura o quelcom dolç que us vingui de gust. Uns quants fruits secs i ja els tindreu a punt per portar a taula.
...
El truco: 
Justo antes de servir, pinchar con un tenedor e inyectar un poco del suero que habíais reservado. Yo lo hago con una jeringa, pero si no tiene ninguna, es cuestión de verter pequeñas cantidades de suero para rehidratarlo. De esta manera la textura es más suave y al mismo tiempo es más agradable de comer. 

Una vez hidratados, verter miel, confitura o algo dulce que os apetezca. Unos cuantos frutos secos y ya los tendréis listos para llevar a la mesa.


Comentaris

Entrades populars